İnsan Kaynakları Ve Eğitim Müdürlüğü
EKREM KIR
İnsan Kaynakları Ve Eğitim Müdürüİletişim
444 69 20Dahili
1150E-Posta
insankaynaklari@silifke.bel.trBİRİNCİ BÖLÜM
Genel Hükümler
Amaç ve kapsam
MADDE 1- Bu yönetmeliğin amacı İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü’nün kuruluş, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.
Yasal dayanak: insan kaynakları ve eğitim Müdürlüğü, 5393 sayılı Belediye Kanununun 48 nci ve 49 ncu maddeleri ile 22/02/2007 tarihli, 26442 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren “Belediye ve Bağlı Kuruluşları İle Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke Ve Standartlarına Dair Yönetmelik” Hükümleri çerçevesinde Silifke Belediye Meclisinin 07.08./2014 tarih ve 181 sayılı kararı gereğince kurulmuştur.
Kuruluş
MADDE 2- İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü;
a-müdür
b-Memur Özlük İşleri Bölümü,
c-İşçi Özlük İşleri Bölümü,
ç-İzinler Bölümü,
d-Eğitim ve Sendikal İlişkiler Bölümü ile
e-İdari ve Mali İşler Bölümünden oluşur.
Tanımlar
MADDE 3- Bu Yönetmelikte geçen;
Belediye: Silifke Belediyesini,
Başkanlık: Silifke Belediye Başkanlığını,
Müdürlük: İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğünü,
Personel: Silifke Belediye Başkanlığında çalışan işçi ve memur personeli ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Görev Yetki ve Sorumluluk
Görevleri
MADDE 4- İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü;
a) Belediyenin insan gücü planlaması ile ilgili çalışmaları, kadro iptal ve ihdası ile tenkis ve vize işlemlerini yapmak, kadro kayıtlarını tutmak ve kadro hareketlerini izlemek,
b) Personelin sınıf ve kadrolarına göre kıdem sırasını belirlemek; personelin intibak işlemlerini, kademe ilerlemesi ve derece yükselmelerini yapmak; aday memurların asalet tasdiki işlemleri ve hizmet değerlendirmelerini yapmak,
c) Memurların hizmet borçlandırma ve her türlü hizmet birleştirme işlemlerini yapmak, ç)Personelin atama ve yer değiştirme, muvafakat işlemlerini yapmak,
d) Belediyeye yeni alınacak personelin sınav ve değerlendirme işlemleri ile görevde yükselme, kadro ve unvan değişikliği işlemlerini yapmak,
e) Sözleşmeli personel iş ve işlemlerini yapmak,
f) Personelin emeklilik onaylarını almak, emekli ikramiyesi ve aylık bağlanmasına esas belgeleri T.C. Sosyal Güvenlik Kurumuna göndermek,
g) Eski hükümlü ve özürlü istihdamı ile ilgili işlemleri yapmak,
ğ) Personelin kimlik belgelerini düzenlemek,
h) Personeli memur kütüğüne kaydetmek, her memura sicil numarası vermek, özlük ve sicil dosyalarını muhafaza etmek; naklen atanan ve giden personelin sicil dosyalarını almak ve göndermek, personelin özlük bilgilerini bilgisayar ortamına taşımak, personel hareketlerini bilgisayar ortamında izlemek,
ı) Görevi ile ilişiği kesilen memurlarla ilgili bilgileri ilgili mercilere ulaştırmak,
i) 3628 sayılı Kanuna göre mal bildirimi konusunda gerekli işlemleri yapmak ve sonuçlarını izlemek, personelin sicil raporları ile mal bildirimlerini bilgisayar ortamında gizliliğe uygun olarak kaydetmek,
j) Etik Kurul ile ilgili iş ve işlemleri yapmak,
k) Personelle ilgili istatistiksel bilgiler toplamak, değerlendirmek ve sonuçlarını ilgili birimlere iletmek; kişisel bilgilerin kayıtlarını tutmak, ilgili belgelerin sicil dosyasına intikalini sağlamak,
l) Personelin yıllık, mazeret ve aylıksız izinlerini, devredilen yetkiler çerçevesinde Onay’a hazırlamak; yıllık izinlerini yurtdışında geçirmek isteyen personelin pasaport işlemlerini, sağlık raporlarının izne çevrilmesi işlemlerini yapmak; sağlık izni kullanımlarında yedi günü aşan kısımlarını ilgili mevzuat uyarınca işlem yapmak,
m) Personelin disiplin işlemlerini yapmak, Teftiş Kurulu Müdürlüğünce intikal ettirilen İnceleme Raporları, Disiplin Soruşturma Raporları ve Cevaplı Teftiş Raporlarının gereğini yerine getirerek sonucundan Teftiş Kuruluna bilgi vermek,
n) Toplu iş sözleşmelerinin mevzuata, plan ve program ilkelerine uygun olarak yapılması hususunda çalışmalar yapmak, toplu iş sözleşmelerinin uygulanmasını sağlamak,
o) Sendikalar ve çalışanların yaptıkları müracaatlarla ilgili işlemleri yapmak, işveren-çalışan ilişkilerinin uyumlu olarak yürütülmesine dönük öneriler geliştirmek, disiplin kurullarına iş ve işlemlerinde yardımcı olmak,
ö) Öngörülen ilkeler ve mevzuata uygun şekilde tüm personel için uygulanacak ortak eğitim politika, plan ve programlarını belirlemek; uygulanmasını sağlamak, hizmet öncesi ve hizmet içi eğitim programlarını ilgili birimler ile işbirliği yaparak düzenlemek ve sonuçlarını değerlendirmek,
p) Personel eğitimi için gerekli araç ve gereçler, mekan ve eğitici teminini gerçekleştirmek, aday memurların eğitim organizasyonunu ve uygulanmasını sağlamak,
r) Personel mevzuatındaki değişimleri ve yeni uygulamaları izlemek, yönetmelik taslakları ve değişiklikler ile ilgili iş ve işlemleri organize etmek,
s) Stajyer öğrencilere ilgili birimlerde staj imkanları sağlamak,
ş) Yapılan inceleme sonucunda kamu zararına sebep olduğu tespit edilenlerin, verdikleri zarar miktarının öncelikle rızaen, mümkün olmadığı takdirde hükmen tahsili için gerekli işlemleri yapmak,
t) Maaş ve ücretler, ek ödeme, kıdem tazminatı, doğum ve ölüm yardımları gibi her türlü kişisel hakedişler ile görev yollukları, emekli keseneği, sigorta primleri, icra ve kişi borçları, vergi kesintileri gibi her türlü mali işlemlerin gerçekleşme işlemlerini yapmak,
Müdürün görev yetki ve sorumluluğu
MADDE 5- İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürü görev ve hizmetlerinden ötürü Belediye Başkanı ve bağlı olduğu Başkan Yardımcısına karşı sorumlu olup;
a) Bu Yönetmelikte belirtilen Müdürlük görevlerinin ilgili mevzuata uygun, etkili, ekonomik ve verimli yürütülmesini sağlamak,
b) Müdürlüğün görev alanına giren konularla ilgili mevzuatı, yargı kararlarını ve yayınları takip etmek, personelini bilgilendirmek ve eğitmek,
c) Müdürlük görevlerinin kapsamına giren bütün işleri sevk ve idare ederek gereken denetimleri yapmak,
ç) Personelinin tüm özlük işlemlerinin yürütümünü sağlamak,
d) İlgili Yönetmeliğe uygun olarak Müdürlüğün taşınır kayıt ve kontrol yetkililerini belirlemek; taşınır işlemlerinin gerçekleştirilmesini sağlamak,
e) Müdürlüğün çalışma ve stratejik planlarının, faaliyet raporlarının, performans değerlendirmesine esas olacak rapor ve istatistiklerin oluşturulması; süreç analizleri, uygulamaya ilişkin değerlendirme ve sonuçlar üretilerek uygulamaya geçirilmesi çalışmalarını yürütmek,
f) Müdürlüğün genel iş yürütümü konularında ilgili ve yetkili mercilere Müdürlük görüşü hazırlamak,
g) Müdürlüğün gider bütçe taslağını hazırlatmak,
ğ) Harcama yetkilisi olarak, 5018 sayılı yasada belirlenen iş ve işlemleri gerçekleştirmek,
h) İhale yetkilisi olarak, ilgili yasada belirlenen iş ve işlemlerin gerçekleştirilmesini sağlamak,
ı) Disiplin amiri sıfatıyla ilgili mevzuat çerçevesinde hareket etmek
i) Çalışma alanına giren ve Başkanlık Makamınca verilen diğer görevleri yapmak ile görevli ve yetkilidir.
Memur özlük işleri bölümü
MADDE 6- Memur Özlük İşleri Bölümü; Memur Atama ve Sicil Bürosu ile Memur Tahakkuk Bürosundan oluşur.
A) Memur atama ve sicil bürosu
a) Belediyenin insangücü planlaması ile ilgili çalışmaları, kadro iptal ve ihdası ile tenkis ve vize işlemlerini yapmak; kadro kayıtlarını tutmak ve kadro hareketlerini izlemek,
b) Belediyeye yeni alınacak personelin sınav ve değerlendirme işlemleri ile görevde yükselme, kadro ve unvan değişikliği işlemlerini yapmak,
c) Personelin atama, yer değiştirme ve muvafakat işlemlerini yapmak,
ç) Personeli kütüğe kaydetmek ve sicil numarası vermek,
d) Personelin sınıf ve kadrolarına göre kıdem sırasını belirlemek,
e) Memurların kademe ilerlemesi ve derece yükselmelerini yapmak,
f) Görevi ile ilişiği kesilen memurlarla ilgili bilgileri ilgili mercilere ulaştırmak,
g) Personelin intibak ve her türlü hizmet birleştirme işlemlerini yapmak,
ğ) Personelin emeklilik onaylarını almak, emekli ikramiyesi ve aylık bağlanmasına esas belgeleri T.C. Sosyal Güvenlik Kurumuna göndermek,
h) Personel mevzuatındaki değişimleri ve yeni uygulamaları izlemek, yönetmelik taslaklarını Hukuk İşleri Müdürlüğünün görüşüne sunmak,
ı) Özlük dosyalarını muhafaza etmek, naklen atanarak gelen yada giden personelin özlük dosyalarını almak ve göndermek,
i) Personelin özlük bilgilerini bilgisayar ortamına taşımak,
j) Personelle ilgili istatistiksel bilgiler toplamak, değerlendirmek ve sonuçlarını ilgili birimlere iletmek; kişisel bilgilerin kayıtlarını tutmak, ilgili belgelerin özlük dosyasına intikalini sağlamak,
k) 3628 sayılı Kanuna göre mal bildirimi konusunda gerekli işlemleri yapmak ve sonuçlarını izlemek,
l) Etik Kurul ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
m) Aday memurların asalet tasdik işlemleri ve hizmet değerlendirmelerini yapmak,
n) Memurların pasaport işlemlerini yapmak ve yurt dışı onaylarını almak,
o) Sözleşmeli personel iş ve işlemlerini yapmak,
ö) Müdürlük tarafından verilen benzer görevleri yapmak ile görevli ve yetkilidir.
B) Memur tahakkuk bürosu
a) Memur personelin kanun ve ilgili mevzuat ile verilmiş olan her türlü maaş ve sosyal yardımlarını (Maaş ve ücretler, ek ödeme, doğum ve ölüm yardımları gibi her türlü kişisel hakedişler ile görev yollukları, emekli keseneği, icra ve kişi borçları, vergi kesintileri, hizmet borçlandırmaları vb.) tahakkuk ettirmek, gerçekleştirme işlemlerini yapmak ve süresi içinde Mali Hizmetler Müdürlüğüne göndermek,
b) Yapılan inceleme sonucunda kamu zararına sebep olduğu tespit edilenlerin, verdikleri zarar miktarının öncelikle rızaen, mümkün olmadığı takdirde hükmen tahsili için gerekli işlemleri yapmak,
c) Müdürlük tarafından verilen benzer görevleri yapmak ile görevli ve yetkilidir.
3-İşçi özlük işleri bölümü
MADDE 7-İşçi Özlük İşleri Bölümü; İşçi Atama ve Sicil Bürosu ile İşçi Tahakkuk Bürosundan oluşur.
A) İşçi atama ve sicil bürosu
a) Belediyenin insangücü planlaması ile ilgili çalışmaları, kadro iptal ve ihdası ile tenkis ve vize işlemlerini yapmak; kadro kayıtlarını tutmak ve kadro hareketlerini izlemek,
b) Belediyeye yeni alınacak personelin sınav ve değerlendirme işlemleri ile pozisyon değişikliği işlemlerini yapmak,
c) Personelin atama, yer değiştirme işlemlerini yapmak,
ç) Eski hükümlü ve özürlü istihdamı ile ilgili işlemleri yapmak,
d) Personelin emeklilik onaylarını almak,
e) Personeli kütüğe kaydetmek ve sicil numarası vermek,
f) Özlük ve sicil dosyalarını muhafaza etmek; naklen atanarak gelen ve giden personelin sicil dosyalarını almak ve göndermek,
g) Personelin özlük bilgilerini bilgisayar ortamına taşımak,
ğ) Personelle ilgili istatistiksel bilgiler toplamak, değerlendirmek ve sonuçlarını ilgili birimlere iletmek; kişisel bilgilerin kayıtlarını tutmak, ilgili belgelerin özlük dosyasına intikalini sağlamak,
h) Müdürlük tarafından verilen benzer görevleri yapmak ile görevli ve yetkilidir.
B) İşçi tahakkuk bürosu
a) İşçi personelin kanun ve ilgili mevzuat ile verilmiş olan her türlü maaş ve sosyal yardımlarını (Maaş ve ücretler, ek ödeme, kıdem ve ihbar tazminatı, doğum ve ölüm yardımları gibi her türlü kişisel hakedişler ile görev yollukları, sigorta primleri, icra ve kişi borçları, vergi kesintileri, hizmet borçlandırmaları vb.) tahakkuk ettirmek, gerçekleştirme işlemlerini yapmak ve süresi içinde Mali Hizmetler Müdürlüğüne göndermek,
b) Yapılan inceleme sonucunda kamu zararına sebep olduğu tespit edilenlerin, verdikleri zarar miktarının öncelikle rızaen, mümkün olmadığı takdirde hükmen tahsili için gerekli işlemleri yapmak,
c) İşçilerin yasal fon ve kesenek işlemlerini yapmak,
ç) Emekli olacak işçilerin aylık bağlanmasına esas belgeleri SGK’ya göndermek,
c) Müdürlük tarafından verilen benzer görevleri yapmak ile görevli ve yetkilidir.
İzinler disiplin ve mevzuat bölümü
MADDE 8-İzinler Disiplin ve Mevzuat Bölümü; İzinler Bürosu ile Disiplin ve Mevzuat Bürosundan oluşur.
A) İzinler bürosu
a) Personelin yıllık, mazeret ve aylıksız izinlerini, devredilen yetkiler çerçevesinde ve ilgili mevzuata uygun olarak Onay’a hazırlamak,
b) İşçi izinlerinin takibini yaparak yıl devretmeden kullanılmasını sağlamak,
c) İşçilerin izinlerini belirlemek üzere Müdürlüklerde kura çekilişlerini gerçekleştirmek,
ç) Memurların sağlık raporlarının hastalık iznine çevrilmesi işlemlerini yapmak, hastalık izni kullanımlarında yedi günü aşan kısımlarını ilgili mevzuat uyarınca işlem yapılmak üzere tahakkuk birimine intikal ettirmek,
d) Personelin izin bilgilerini bilgisayar ortamına taşımak,
e) Müdürlük tarafından verilen benzer görevleri yapmak ile görevli ve yetkilidir.
B) Disiplin ve mevzuat bürosu
a) Memurların disiplin işlemlerini yapmak, Teftiş Kurulu Müdürlüğünce intikal ettirilen İnceleme Raporları, Disiplin Soruşturma Raporları ve Cevaplı Teftiş Raporlarının gereğini yerine getirerek sonucundan Teftiş Kuruluna bilgi vermek,
b) İşçilerin disiplin işlemlerini yürütmek,
c) Personelin disiplin bilgilerini bilgisayar ortamına taşımak,
ç) Disiplin kurullarına iş ve işlemlerinde yardımcı olmak,
d) Müdürlük tarafından verilen benzer görevleri yapmak ile görevli ve yetkilidir.
Eğitim ve sendikal ilişkiler bölümü
MADDE 9- Eğitim ve Sendikal İlişkiler Bölümü; Sendikal İlişkiler Bürosu ile Eğitim Bürosundan oluşur.
A) Sendikal ilişkiler bürosu
a) Toplu iş sözleşmelerinin mevzuata, plan ve program ilkelerine uygun olarak yapılması hususunda çalışmalar yapmak,
b) İşveren-çalışan ilişkilerinin uyumlu olarak yürütülmesine dönük öneriler geliştirmek,
c) Sendikalar ve çalışanların yaptıkları müracaatları incelemek, değerlendirmek ve gerekli işlemleri yapmak,
ç) Görüşmelerde çıkacak uyuşmazlıklar ile grev ve lokavt uygulamalarında gereken işlemleri yapmak,
d) Toplu iş sözleşmeleri hükümlerinin uygulanmasını sağlamak,
e) Mevzuat ve Toplu iş sözleşmeleri ile belirlenen kurul, komisyon vb. düzenleyerek çalışmalarını izlemek,
f) Müdürlük tarafından verilen benzer görevleri yapmak ile görevli ve yetkilidir.
B) Eğitim bürosu
a) Mevzuata uygun şekilde tüm personel için uygulanacak ortak eğitim politika, plan ve programlarını belirlemek, uygulanmasını sağlamak,
b) Hizmet öncesi ve hizmet içi eğitim programlarını ilgili birimler ile işbirliği yaparak düzenlemek ve sonuçlarını değerlendirmek,
c) Personel eğitimi için gerekli araç ve gereçler, mekan ve eğitici teminini gerçekleştirmek,
ç) Aday memurların eğitim organizasyonunu ve uygulanmasını sağlamak,
d) Stajyer öğrencilere ilgili birimlerde staj imkanları sağlamak,
e) Personel mevzuatındaki değişimleri ve yeni uygulamaları izlemek, yönetmelik taslakları ve değişiklikler ile ilgili iş ve işlemleri organize etmek,
f) Yurtdışına eğitim amaçlı görevli giden personelle ilgili iş ve işlemleri, Dış İlişkiler Müdürlüğü ile koordineli yürütmek,
g) Müdürlük tarafından verilen benzer görevleri yapmak ile görevli ve yetkilidir.
İdari ve mali işler bölümü
MADDE 10- İdari ve Mali İşler Bölümü/Bürosu;
a) Müdürlüğün tüm yazışmalarını, gelen-giden ve zimmetli evrak kayıt ve dağıtımını yapmak; dosyalama düzeni ve Müdürlük arşivini oluşturmak,
b) Her türlü genelge, tebliğ, yönetmelik ve Başkanlık emirlerini ilgili personele duyurmak,
c) Personelin her türlü özlük işlerinin tam ve zamanında yapılmasını sağlamak,
ç) Müdürlüğün gider bütçe taslağını, stratejik ve çalışma planlarını, faaliyet raporlarını hazırlamak,
d) Bir harcama birimi olarak Müdürlüğün her türlü mali iş ve işlemlerini ilgili mevzuata göre yürütmek,
e) İhale mevzuatına göre gerekli iş ve işlemleri yapmak,
f) Müdürlüğe ait taşınır malların giriş, çıkış, kayıt, değer tespiti, hurda, sayım, devir, bakım, onarım işleri ile yönetim hesabının oluşturulması işlemlerini gerçekleştirmek,
g) Görev alanına giren ve Müdürlük tarafından verilen diğer görevleri yapmak ile görevli ve yetkilidir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Diğer Hükümler
Yönetmelikte yer almayan hükümler
MADDE 11- Bu yönetmelikte yer almayan hususlarda yürürlükteki ilgili genel hükümler çerçevesinde hareket edilir.
Yürürlük
MADDE 12- Bu Yönetmelik Silifke Belediye Meclisince kabul edilip yayımlandıktan sonra yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 13- Bu Yönetmelik hükümlerini Silifke Belediye Başkanı yürütür.
| |||||||||||
Sıra no | HİZMETİN ADI | BAŞVURUDA İSTENEN BELGELER | HİZMET TAMAMLAMA SÜRESİ | ||||||||
Nakil işlemi | Dilekçe, Hizmet belgesi, Kurum yazısı | 15 iş günü | |||||||||
Açıktan Atanma | Dilekçe | 15 iş günü | |||||||||
İş Başvurusu | Dilekçe | 15 iş günü | |||||||||
Staj talebi | Dilekçe, Öğrenim belgesi, Kimlik fotokopisi | 3 iş günü | |||||||||
Hizmet belgesi talebi | Dilekçe , Müdürlük yazısı | 1 iş günü | |||||||||
Hizmet damgalı Pasaport talep formu | Dilekçe | 2 iş günü | |||||||||
İstek- Bilgi Edinme- Dilekçeleri | Dilekçe | 15 iş günü | |||||||||
Maaş Bodrosu | ……………… | 1 iş günü | |||||||||
Kamu kurumlarından gelen yazılar | ……………….. | 3 iş günü | |||||||||
Resmi yazı veya belge talebi | Dilekçe | 15 iş günü | |||||||||
izin işlemleri | ……………. | 1 iş günü | |||||||||
Personel kimlik kartı işlemi | talep | 3 iş günü | |||||||||
İşçi/Memur/Sözleşmeli personel Maaş tahakkuk işlemleri | ………….. | 10 iş günü | |||||||||
Fazla mesai tahakkuk işlemi | Görev oluru,puantaj | 10 iş günü | |||||||||
Emeklilik işlemleri | Dilekçe | 15 iş günü | |||||||||
Kadro iptal ihtas işlemleri | …………… | 10 iş günü | |||||||||
Muhtelif konular | Dilekçe veya resmi yazı | 10 iş günü | |||||||||
Başvuru esnasında buşvurunun eksiksiz belge ile yapıldığı halde, hizmetin belirtilen sürede tamamlanmaması durumunda ilk müracaat yerine ya da ikinci müracaat yerine başvurunuz. | |||||||||||
İlk Müracaat Yeri : | İkinci Müracaat Yeri : | ||||||||||
Adı ve Soyadı: | Ekrem KIR | Adı ve Soyadı: | Ömer Semih YILMAZ | ||||||||
Ünvanı: | İnsan Kaynakları ve Eğt. Müdürü | Ünvanı: | Başkan Yardımcısı | ||||||||
Adres: | Saray Mah. İnönü Blv No:1 Silifke/Mersin | Adres: | Saray Mah.İnönü Blv.No:1 Silifke/Mersin | ||||||||
Telefon: | 4446920 / 1150 | Telefon: | 4446920 / 1152 | ||||||||
Fax: | 0324 7142186 | Fax: | 0 324 714 2186 | ||||||||
e-posta: | insankaynaklari@silifke.bel.tr | e-posta: | silifkebelediyesi@silifke.bel.tr | ||||||||
SİLİFKE BELEDİYE BAŞKANLIĞI
YETKİ DEVRİ VE İMZA YETKİLERİ YÖNERGESİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak, Tanımlar
Amaç
MADDE 1-(1) Bu Yönergenin amacı; Silifke Belediye Başkanlığı’nın görev alanına giren konularda verilen yetkileri belli ilkelere bağlamak, daha etkin ve verimli bir çalışma yapılabilmesi için Başkan adına imzaya yetkili makamları belirlemek, hizmet ve iş akışında sürat ve verimliliği artırmak, yetki kullanımını belli usul ve esaslara bağlamaktır.
Kapsam
MADDE 2- (1)Bu Yönerge, Silifke Belediye Başkanlığının görev ve sorumluluğu altında bulunan hizmetleri yerine getirecek görevlilerin ve imza yetkilerinin belirlenmesi ile 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 42 nci maddesi ile devri öngörülen yetkinin tam ve etkin olarak kullanılmasına ilişkin esasları kapsar.
Dayanak
MADDE 3- (1) Bu Yönerge, 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 42 nci maddesi ile 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu, 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu, 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu’nun ilgili maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4- (1) Bu Yönergenin uygulanmasında;
a) Başkanlık: Silifke Belediye Başkanlığını,
b) Başkan: Silifke Belediye Başkanının,
c) Başkan Yardımcısı: Silifke Belediye Başkan Yardımcısını,
d) Teftiş Kurulu Müdürü: Silifke Belediyesi Teftiş Kurulu Müdürünü,
e) Hukuk İşleri Müdürü: Silifke Belediyesi Hukuk İşleri Müdürünü,
f) Birim: Belediye Meclis Kararı ile norm kadro esaslarına göre kurulmuş hizmet birimini,
g) Birim Amiri: Hizmet biriminin en üst amirini,
h) Yetki Devri: Karar alma yetkisinin bir makamdan bir başka makama kişi ismi belirtilmeden devredilmesini,
ı) İmza Devri: Karar alma yetkisinin ismen belirlenmiş bir kamu görevlisinden yine ismen belirlenmiş bir başka kamu görevlisine devredilmesini, ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Genel İlkeler, Sorumluluklar ve Uygulama Esasları
Genel ilkeler
MADDE 5- (1) Başkanlığın bütün hizmet ve işlemlerinde, en son karar verme yetkisi Başkana aittir. Bu genel yetki, ilgili yöneticilere bu Yönergede belirtilen sınırlamalar içerisinde devredilmiştir.
(2) Kullanılması kanunla doğrudan Başkana verilmiş olan disiplin soruşturması açılması ve disiplin cezası verilmesi, görevden uzaklaştırma, astların değerlendirilmesi ve atama gibi yetkiler ile bütçede meclis ve encümenin yetkisi dışındaki aktarmalara onay vermek, yetkili organların kararını almak şartıyla sözleşme yapmak yetkisi doğrudan Başkan tarafından kullanılır ve devredilemez.
(3) Yetki devri ve imza devri açıkça veya üstü kapalı yasaklanmamış olmalıdır. Eğer bir kanun bir makama yetki ve imza devri konusunda genel bir izin vermiş ise, kural olarak, bu makam istediği herhangi bir yetkisini devretmek konusunda yetkilidir. Ancak, açıkça veya üstü kapalı olarak kanunla bunun aksi öngörülmüş olması durumunda, makam yetkileri devredemez, bu yetkileri bizzat kendisi kullanır.
(4)Başkanın imzalayacağı yazılar ve onaylar; ilgili Birim Müdürü ve Başkan Yardımcısı tarafından görülerek paraf veya imzalandıktan sonra Başkanın onayına sunulur.
(5)Yetki devrine ilişkin genel ilkeler:
a) Yetki devri ancak Kanunun açıkça izin vermesi halinde ve yine açıkça izin verdiği konular hakkında yapılabilir.
b) Yetki devri yapılması veya kaldırılması, sınırları açıkça belirtilmek suretiyle yazılı olarak yapılır ve ilgililere duyurulur.
c) Yetkilerin, sorumlulukla dengeli, eksiksiz ve doğru kullanılması esastır.
d) Kendisine yetki devredilen, bu yetkiyi Başkanın onayı olmadıkça devredemez.
e) Kendisine yetki devredilen her yetkili, imzaladığı yazılarla ilgili üst makamların ve ilgili birimlerin bilgilendirilmesi gereken konularda zamanında bilgi vermekle yükümlüdür.
f) Doğrudan Başkana bağlı birimlerin yapacağı işlemlerde başkan yardımcılarına verilen yetkiler Başkan tarafından kullanılır.
g) Her kademedeki yönetici, yetkilerinin kullanılmasında etkinlik, yazışma işlemlerinin akışında sürat ve hizmetlerin hedeflerine ulaşmasında düzenli bir çalışma ortamı sağlamak ve hiyerarşiye uymak zorundadır.
h) Yetkili kişi, işlemin tesis edildiği anda yetkili olandır. Yetkisiz kişinin yaptığı bir işleme yetkili kişice sonradan verilen muvafakat ile geçerli olmaz.
ı) Yetki devredilenin bulunduğu idari kademenin, bu yetkinin etkin bir şekilde kullanabileceği düzeyde olması, ayrıca devir yapılacak personelin görevin gerektirdiği deneyimi haiz olması gerekmektedir.
i) Yetkiyi devredenin yetkilerinin konu ve kapsam yönünden artması, devredilen yetkilerin kapsamını ve konusunu kendiliğinden genişletmez.
j) Başkanın görevde bulunmadığı zamanlarda Başkanın yetkileri Başkan Vekili tarafından kullanılır.
k) Yetki devrinde ilişki yürütülen görevlerle ilgili olup, devreden veya devralanın şahıslarında meydana gelecek değişiklikler devredilen yetkiyi sona erdirmez. Yetkiyi devreden amirin değişmesi halinde, yeni amir tarafından aksine bir talimat verilmediği sürece yetki aynen devam eder.
l) Bu Yönerge ile devredilen yetkiler, her aşamada Başkanın onayı ile geri alınabilir.
m) Devralınan yetki devreden amirin gözetimi ve denetimi altında kullanılır.
n) Yetki devrinde bulunan makam devri geri almadıkça devrettiği konuda artık karar alamaz.
(6) İmza devrine ilişkin genel ilkeler:
a) İmza yetkileri, gayeyi gerçekleştirici, faaliyetleri hızlandırıcı ve verimli organizasyon ortamının gerçekleştirilmesine imkan verecek şekilde kullanılır.
b) İmza yetkisinin devrinde yetkili makam yetkili olduğu işlemlerden bir kısmının imzalanması yetkisini devreder. İmza yetkisini devralan kişi yetkisini devreden amirin görevi başında olduğu zamanlarda da bu yetkiyi kullanır.
c) İmza yetkisi, devreden makamın gözetim ve denetiminde kullanılır.
d) Yazılar ekleri ile birlikte imzaya sunulur. Birden fazla sayfalı yazılarda imza açılmayan her sayfa paraf edilir.
e) İmza yetkisinin devrinde Başkanın her konuda havale, imza ve onay yetkisi saklıdır. Gerek gördüğünde devrettiği yetkileri her zaman kullanabilir.
f) Her yetkili, imzaladığı yazılarla ilgili üst makamlara bilgi verilmesi gereken konuları takdir ederek, zamanında bilgi vermekle yükümlüdür.
g) Bu Yönerge doğrultusunda birimler kendi aralarında, yönetmeliklerinde ayrık tutulan konular hariç, doğrudan yazışma yapabilirler.
h) Kurumlardan gelen yazılara denk yetki ve düzeydeki ilgili yetkilinin imzasıyla cevap verilir.(Protokol ilkelerine göre, Bakan seviyesinde ya da üstünde yer alanlara gönderilecek teklifler ve yazılar Başkan'ca imzalanır)
ı) Birim amiri; rutin olan ve sadece bilgi ve belge alışverişini sağlamak üzere, birimin prensip ve uygulamalarına aykırı olmayan yazışmalarda imza yetkisini alt kademedeki astlarından uygun gördüklerine iç genelge ile devredebilir. Bu yetki devri, birim amirinin sorumluluğunu ortadan kaldırmaz. Yetki devri Başkanlık insan kaynakları müdürlüğüne bildirilir.
i) Resmi evrakı parafe edenler, hiyerarşik kademedeki sıraya göre evraktaki bilgi ve kararları değiştirebilirler ve düzeltebilirler. Evraktaki en son değiştirme ve düzeltme yetkisi, imza yetkisine sahip idarecinindir.
j) Başkanlık içi yazışmalarda, imzalar “Başkan adına” atılamaz. Yazılar, Başkan Yardımcıları, birim amirleri veya onlar adına yetki verilen alt idareciler tarafından imzalanır.
k) Yetki devrine göre “Başkan adına” imza yetkisi alanlarca, (Başkan Yardımcıları) bu yetkiye dayanılarak yapılacak kurumlar arası tüm yazışmalarda bu husus belirtilmek üzere kısaltılmış olarak “Başkan a.” ibaresi kullanılır.
l) İmzayı devreden veya devralan kamu görevlisinin değişmesi durumunda ise imza devri kendiliğinden sona erer.
Sorumluluklar
MADDE 6- (1) Bu Yönerge kapsamında sorumluluk gerektiren konular aşağıda belirtilmiştir:
a) Bu Yönerge ile devredilen yetkileri kullananlar, kullandıkları yetkiler nedeniyle doğacak her türlü sorumluluğu kabul etmiş sayılırlar.
b) Bu Yönerge ile verilen yetkilerin kullanılmasından ve Yönergeye göre hareket edilip edilmediğini kontrolden ilgili imza yetkilileri sorumludur.
c) Yetkinin devredilmesi yetkiyi devredenin sorumluluğunu ortadan kaldırmaz.
d) Devredilen imza yetkisinin kullanılmasından devreden ve devralan birlikte sorumludur.
e) İmza yetkilisi bu Yönerge ile verilen yetkilerin zamanında, tam ve doğru olarak kullanılmasından, bütün iş ve işlemlerin mevzuata uygun yürütülmesinden, her kademedeki personel de imza yetkilisi olup olmadığına bakılmaksızın evrak ve belgelere attığı paraf ve imzadan sorumludur.
f) Bu Yönerge ile verilen yetkilerin kullanılmasından ve Yönergeye göre hareket edilip edilmediğini kontrolden ilgili başkan yardımcıları ve birim amirleri sorumludur.
g) Birim amirleri, birimlerinden çıkan tüm yazılarla ilgili, her türlü iş ve işlemlerden ve yazıların içeriğinden sorumlu olup, genel evraktan kendilerine gelen tüm yazılar birimlerce cevaplandırılacak ve genel evraktan çıkış kayıt numarası alarak gönderilmesi Yazı İşleri Müdürlüğünce yapılacaktır.
h) İmza yetkisi verilenler, yetki alanlarına giren prensip ve karar niteliği taşıyan hususlar ile bilinmesi gereken konularda imzadan önce veya gerektiğinde işlemler safhasında üst makamlara varsa seçenekli önerileriyle birlikte bilgi sunarak, bu makamların görüş ve talimatlarına göre hareket ederler.
Uygulama esasları
MADDE 7- (1) Yetki ve imza devrine ilişkin uygulama esasları aşağıda belirtilmiştir.
a) Diğer kamu kurum ve kuruluşlar ile yapılan yazışmaların imzalanmasında “imza denkliği” dikkate alınır.
b) İmza yetkisi verilenlerin izinli, raporlu, geçici görev vs. nedenlerle görevi başında bulunmadığı hallerde, yazılı olarak yerine bırakılan vekili imza ve onay yetkilerini kullanır. Bu dönemde vekil tarafından yapılan işler hakkında asıl yetkiliye sonradan bilgi verilir.
c) Diğer kamu kurum ve kuruluşlarınca düzenlenen toplantılara Başkanlığı temsilen katılmak üzere görevlendirilenler, toplantı sonucu düzenlenen karar tutanak ve belgeleri, Başkanlık adına hüküm ve taahhüt ifade eden hususlar yer almamışsa veya yer almış ancak toplantı konusuyla ilgili olarak daha önce belirlenmiş Başkanlık görüşüne aykırı bir husus yoksa doğrudan imzalanır. Temel politikaları etkileyen, mevcut uygulamalara uygun olmayan ve yeni uygulamalar getiren veya Başkanlık adına hüküm ve taahhüt ifade eden hususlara yer verilmiş olan konularda ise; konuya ilişkin daha önce belirlenmiş Başkanlık görüşüne uyulmamışsa “Başkanlık görüşünde ısrarlı olunduğu”, belirtilen konuda henüz Başkanlık görüşü oluşturulmamışsa “Başkanlık görüşünün daha sonra bildirileceğine” ilişkin şerh konulmak suretiyle imzalanır.
d) Yeni birim kurulması veya mevcut birimlerin bağlılık durumlarının değişmesi halinde bu birimlere ilişkin imza yetkileri yeniden belirlenir.
e) Bu Yönergede ek ve değişiklik yapılmasına dair teklifler, yazılı olarak İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğüne bildirilir.
f) Her türlü izin, vekalet, fazla mesai, yer değiştirme, eğitim, yurt içi görevlendirme ile ücretsiz izin onayları, özlük dosyalarına konulmak üzere İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğüne gönderilir.
g) 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu kapsamında yapılan sözleşmeler, ihaleyi yapan ilgili ihale yetkilisi tarafından imzalanır.
h) Başkan adına imza yetkisi kullanarak imzalanacak yazılarda, ad ve soyadın altına ortalanarak "Başkan a." yazılacak ve bunun altına da yine ortalanarak makam unvanı yazılacaktır.
ı) Yetki verilmiş başkan yardımcısı ile birim amirleri imzaladığı yazılarda Başkanın bilmesi gereken hususları takdir ederek, makama bilgi vermekle yükümlüdürler.
i) İçeriği ne olursa olsun makamın imzasına sunulan tüm yazılar başkan yardımcısının parafından ve gerekirse düzeltmeler de yapıldıktan sonra makama sunulur.
j) Başkan adına yetki verilmiş görevlilerce imzalanacak “Başkan Adına” ibareli yazılar, yalnızca yetkiyi kullanan tarafından imzalanır.
k) Birim amirleri, birimlerinin doğrudan bilgisine giren konulardan önemli olanlar hakkında ve makamın bilmesi gereken konularda Başkana bilgi verilir.
l) İdari iş ve işlemlerin daha kısa sürede zaman ve kaynak israfına yol açmadan yerine getirmek için Başkan veya başkan yardımcısı takdirini gerektirmeyen, içerik olarak şikâyet ve icrai nitelik taşımayan rutin dilekçe ve müracaatlar doğrudan ilgili Birim tarafından yerine getirilir.
m) Yetki devri yürütülen görevlerle ilgili olup, devreden veya devralan kişinin değişmesi halinde devredilen yetkiyi sona erdirmez. Yetkiyi devreden amirin değişmesi halinde, yeni amir tarafından aksine bir talimat verilmediği sürece yetki aynen devam eder.
n) Yeni birim kurulması veya mevcut birimlerin bağlılık durumlarının değişmesi halinde bu birimlere ilişkin imzaya yetkili kişi yeniden belirlenir.
o) Yazılar, varsa ekleriyle birlikte; evveliyatı olanlar veya incelemeyi gerektirenler ise dosyasıyla birlikte imzaya gönderilir. Yazı ekleri başlıklı, ek numaralı ve tasdikli olur.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Yetkililer ve Yetki Sınırları
Yetkililer
MADDE 8- (1) Silifke Belediye Başkanlığı tarafından yürütülecek iş ve işlemler nezdinde kullanılacak yetkiye esas görev unvanları aşağıda belirtilmiştir.
a) Başkan
b) Başkan Yardımcıları
c) Hukuk İşleri Müdürü
d) Teftiş Kurulu Müdürü
e) Birim Müdürleri
Başkan tarafından imzalanacak yazılar ve onaylar
MADDE 9 (1) Başkan tarafından imzalanacak yazılar ve onaylar şunlardır:
a) Cumhurbaşkanlığı, Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığı, Bakanlıklar ile bağlı ilgili kurum ve kuruluşların en üst yetkilisinin imzası ile gelen yazılara verilecek cevaplarla beraber her türlü görüş ve teklifleri içeren yazılar,
b) Genelkurmay Başkanı ve Milli Güvenlik Kurulu Genel Sekreterliğine yazılan yazılar, Sayıştay Başkanlığından gelen yazılara verilecek cevaplar, Valilikten Vali imzası ile gelen yazılara Başkanın görüş ve tekliflerini içeren cevabi yazılar,
c) “Şifreli” “Kişiye Özel”, “Çok Gizli” işaretli yazılar ile Başkan adına gelen yazılara verilecek cevaplar,
d) Soruşturma ve araştırma onayları, ilk defa görevden uzaklaştırma ve göreve iade onayları,
e) Belediye Meclisi gündemine alınacak teklif yazıları ile Meclis kararlarının iade ve görüldü yazıları,
f) Belediye Encümeninde görüşülecek konuların Encümene havale onayları,
g) Belediye sınırları içerisinde halihazır harita onayları,
h) Stratejik plan, performans programı, bütçe çağrısı, yıllık faaliyet raporu, yatırım programı ve bütçe genelgeleri ile tebliğler,
ı) Belediye teşkilatı ve bağlı kuruluşlarıyla Başkanlığın yönetimi ve denetimi altındaki kişi ve birimlerin faaliyetleri ile ilgili her türlü iş ve işlemleri ve etkinlikleriyle ilgili olarak teftiş onayları,
i) Kurul Müdürlüğünce sunulan hıfz onayları ve teftiş programları,
j) Memur personelin; ilk ve açıktan atama onayları, kurumlar arası gelen nakil ve açıktan atama onayları ve kurum dışı tüm atama, nakil ve yer değiştirme onayları ile aday memurların asalet tasdikine ilişkin onayları,
k) Devlet memurluğunun sona erme ve memurluktan çıkarma onayları, disiplin soruşturması neticesi Devlet memurluğundan çıkarılma tekliflerinin Yüksek Disiplin Kuruluna havale onayları,
l) Yurt dışı görevlendirme onayları,
m) İlgili mevzuata uygun olarak oluşturulması gereken sınav komisyonunda görevlendirilecek personelin onayları,
n) Başkan Yardımcılarına, doğrudan Başkana bağlı birimlere ait, vekalet, izin, rapor, görevli vb. durumlarda alınması gereken izin ve vekalet onayları, yer değiştirme onayları, eğitim ve yurt içi görevlendirme onayları, ücretsiz izin onayları,
o) Kanun yollarına gidilmesinden vazgeçme onayları, dava açma ve davanın müracaata bırakılması onayları,
ö) Toplu İş Sözleşmesi ile Sosyal Denge Tazminatı Sözleşmesi müzakerelerine katılım yetki onayı,
p) 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu’ndan kaynaklanan “İta Amirliği” yetkisine ait işlemlere ilişkin onaylar,
r) 4735 sayılı Kanun kapsamı dışındaki sözleşme ve protokollerin kabul ve iptal onayları,
s) Devlet Arşiv Hizmetleri Hakkında Yönetmeliğin 38 inci maddesi gereği evrak imha listelerinin nihai imha karar onayları,
ş) 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu, ikincil ve üçüncül düzey mevzuatına göre, Belediyenin “Üst Yöneticisi” sıfatıyla imzalanması gereken yazı ve onaylar (Harcama yetkilisine bu Kanunla tanınan yetki ve imzalar hariç),
t) 4734 sayılı Kamu İhale Kanunundaki yetki ve sorumluluklarından kaynaklanan, içeriği gereği bizzat Belediye Başkanının imzasını gerektiren işlemlere ilişkin onay ve yazılar (İhale yetkilisine bu Kanunla tanınan yetki ve imzalar hariç) ile Valiliğe gönderilen ihale yasağı ile ilgili yazılar,
u) İmar planları ve plan tadili onayları,
ü) Yukarıda belirtilenlerin dışında ilgili mevzuat gereği Başkan tarafından imzalanması gereken ve yetki devri mümkün olmayan diğer yetki ve yazılar.
Başkan yardımcılarının imzalayacağı yazılar ve onaylar
MADDE 10- (1)Başkan yardımcıları tarafından imzalanacak yazılar ve onaylar şunlardır:
a) Doğrudan Başkan tarafından yürütülen ve yürütülecek iş ve işlemler ile imzalanacak yazılar dışında kalan yazılar,
b) Görev bölümü esaslarına göre, Başkan adına iştirak edilen veya Başkanlık edilen komisyonlara ve kurullara ilişkin karar ve yazılar,
c) Başkan tarafından imzalanması zorunlu olmayan, görev bölümü esasları dâhilinde bağlı birimlerin Başkan adına kurum dışı evrak,
d) Belediye Meclisine ve Encümenine havale için Başkanlık makamına sunulmak üzere birimlerden gelen evrak,
e) Başkan tarafından izin verilecekler dışında kalan personelin yıllık, mazeret, sağlık, aylıksız izin, yurtdışı izni onaylar,
f) Kendilerine bağlı birim müdürlerinin, mazeret ve sağlık izinlerine ilişkin onaylar,
g) Kendisine bağlı Müdürlüklerin iç hizmet akışı ve düzenlenmesine ilişkin yazılar,
h) Yatırım programlarının ilk şeklini belirleyen teklif yazıları,
ı) Alım, satım, takas, tahsis, irtifak hakkı tahsisi, ipotek ve bağış kabulü hususlarında tapuda işlem yapmak üzere Başkan tarafından vekalet verilmiş personelin bildirim yazıları,
i) Başkanlık tarafından kabul edilmiş ve onaylanmış kararların işleme konulması ile ilgili yazılar ile Resmi Gazetede yayımlanan Belediye ile ilgili kanun, kanun hükmünde kararname, tüzük, yönetmelik, genelge ve emirlerden yeni bir hak ve yükümlülük doğurmayan, Başkanlığın takdirini gerektirmeyen yazılardan uygun görülenler, Başkanlık Makamından Müdürlüğe havale edilen başkanlık emirleri, yönetmelik, yönerge, genelge, tebliğ, bildiri ve yazı şeklinde yayınlanması istenen yazılar, kamu kurum ve kuruluşlarından, Başkanlığa bilgi için gönderilen ve dağıtımı istenen yazılar, anma ve kutlama günleri ve bayram programlarına ilişkin yazılar,
j) Başkan tarafından imzalanacak sözleşmeler dışında kalan bağlı birimlere ait sözleşmeler,
k) İşyerlerinin faaliyeti ile ilgili, ilgili mevzuata göre verilecek belge ve izin onayları,
l) İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmeliğe göre verilecek sıhhî ve gayrisıhhî işyerleri ile umuma açık istirahat ve eğlence yerlerinin ruhsatlarına ilişkin onaylar (ilgili Müdürlüğün bağlı olduğu Başkan Yardımcısı),
m) Gecekondu Kanunu uyarınca yapılacak tahsisler ile tahsis ve satış şekil ve şartlarının belirlenmesi onayları.
Hukuk İşleri Müdürlüğünün imzalayacağı yazılar ve onaylar
Madde 11- (1) Hukuk İşleri Müdürlüğü tarafından imzalanacak yazılar ve onaylar:
a) Takip olunan dava ve icra dosyaları gereğince ödenecek vekalet ücreti, yargılama, icra, haciz ve diğer giderleri ile İcra İflas Kanunu’nun 89 uncu maddesindeki haciz ihbarnameleri ile ilgili yazışmalar,
b) Müdürlüğün görev konuları ile ilgili olarak, belediye içinde tüm birimler/yetkililer; belediye dışında tüm idari-yargı mercileri, icra daireleri ve kamu-özel hukuk kişileri ile yapılacak yazışmalar,
c) Davaların temyiz/itiraz edilmesi veya edilmemesi hususunda avukatların talep ettiği onaylar,
d) Hukuk İşleri Müdürlüğü ile ilgili belgeler ile bütün ödeme belgeleri,
e) Avukatlık vekâlet ücreti talep yazıları,
f) Personel için (vekalet, izin, rapor, görevli vb. durumlarda) alınması gereken izin ve vekalet onayları, fazla mesai onayları, eğitim ile yurt içi görevlendirme onay ve yazıları, 20 günden az süreli raporların hastalık izin onayları.
Teftiş Kurulu Müdürünün imzalayacağı yazılar ve onaylar
Madde 12- (1) Kurul Müdürü tarafından imzalanacak yazılar ve onaylar şunlardır:
a) Kaymakamlık Makamının inceleme, araştırma ve 4483 sayılı Kanun hükümlerine göre ön inceleme yapmak üzere müfettiş görevlendirilmesi talebine ilişkin yazılar ve bunlara ait rapor ve belgeler ile Kurul Müdürlüğü görev alanına giren konularda Kaymakamlık ile ilgili yazışmalar,
b) Teftiş, denetim, inceleme ve soruşturma işlemleri ile ilgili raporların, Belediye bünyesindeki birimlere ve varsa iştiraklere gönderilmesi ve sonuçlarının izlenmesine ilişkin yazılar,
c) Kurul Yönetmeliği hükümleri uyarınca kendisine verilmiş olan diğer görevlere ilişkin belgeler, tekzip ve tekzibe ilişkin dava onayları, dava ve icra dosyalarına bağlı suç duyurusu onayları,
ç) Soruşturma onayı talep yazıları, memur personelin görevden alınma ve iadesine ilişkin teklif yazıları,
d) Kurul Müdürlüğü ile ilgili belgeler ile bütün ödeme belgeleri,
e) Personelinin (vekalet, izin, rapor, görevli vb. durumlarda) alınması gereken izin ve vekalet onayları, fazla mesai onayları, eğitim ile yurt içi görevlendirme onay ve yazıları, 20 günden az süreli raporların hastalık izin onayları.
Birim müdürlerinin imzalayacağı yazı ve onaylar
MADDE 13- (1) Birim müdürleri tarafından imzalanacak yazılar ve onaylar şunlardır:
a) Başkan ve başkan yardımcısı tarafından imzalanması gerekmeyen yazılar,
b) Personelin topluca alınan yıllık izin onaylarının teklifi ve onaylandıktan sonra uygulanması, yıllık, mazeret, sağlık izinlerinin uygun görüldüğüne dair yazılar,
c) Personelin performans değerlendirmeleri,
ç) Üst makama teklif yazıları,
d) Personelin disiplin uygulamalarına ilişkin yazılar,
e) Müdürlük içi talimat yazıları ve muhtelif düzenlemelere ait bilgilendirme yazıları,
f) Evrak suretleri parafı veya aslı gibidir onayı,
g) Maaş bordoları ve dosya ile ilgili diğer yazışmalar,
h) Dava dosyaları hakkında yazılan müdürlük görüşleri,
ı) Personelin görev ve çalışma belgeleri (İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürü),
i) Kıymetli evrak talebi, malzeme talep yazıları ve malzeme sarf raporu onayı,
j) Amme alacaklarıyla ilgili ödeme emirleri ile haciz varakaları ve üst yazıları (Mali Hizmetler Müdürlüğünce uygulanacaktır),
k) Devlet İhale Kanunu ve Kamu İhale Kanununa göre yapılan ihalelerde kesin ihale tebliği ve diğer yazışmalar,
l) İşçi işe giriş bildirgeleri ve işçi/memur maaş nakil ilmühaberleri,
m) İşçi ve memur personelin izin onayları,
n) Tüm memur personelin yurt dışında geçirecekleri yıllık ve mazeret izinleri ile ilgili yazışmalar (İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğünce uygulanacaktır),
o) İşin mahiyetine göre hazırlanacak özel, idari ve teknik şartnameler ve buna benzer tip şartnameler,
ö) Birimi ile alakalı iç görevlendirme onayları,
p) 5018 sayılı Yasa kapsamında “Harcama Yetkilisi” sıfatıyla imzalanacak yazılar ve onaylar,
r) 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu kapsamında “İhale Yetkilisi” sıfatıyla gerçekleştirilecek işlemlere ilişkin imza ve onaylar,
s) 2886 sayılı Devlet İhale Yasasına göre yapılacak ihalelerde, yasada öngörülen işlem süreçlerinin tamamlanması için zorunlu olan yazı, belge ve raporları,
ş) Başkan, encümen ve birimler tarafından havale edilen konular hakkında hukuki görüş ve mütalaalar.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Diğer Hususlar
Mali iş ve işlemlerde birleşemeyecek görevliler
MADDE 14- (1) Ödeme belgesi (ödeme emri ve muhasebe işlem fişi) imzalayacak harcama yetkilileri, bütçe ile ödenek tahsis edilen her bir harcama biriminin en üst yöneticisi/birim amiri olduğundan, kurumsal sınıflandırmanın üçüncü düzeyinde yer alan birimler, bütçeyle ödenek tahsis edilen harcama birimlerini, bu birimlerin en üst yöneticileri de harcama yetkililerini ifade etmektedir. Dolayısıyla Başkan Yardımcılarına harcama yetkisi verilmeyecektir.
(2) Harcama yetkilisi ve muhasebe yetkilisi görevi aynı kişide birleşemeyecektir. Diğer taraftan Mali Hizmetler Müdürlüğünde ön mali kontrol görevini yürütenler mali işlem sürecinde görev alamayacaktır.
(3) İhale yetkilileri, kendi imzalarıyla kurdukları ihale komisyonlarında; kontrol teşkilatında görev alanlar, muayene ve kabul komisyonlarında görev almayacaklardır.
(4) İç kontrol standartları çerçevesinde harcama yetkilisi ve gerçekleştirme görevlisiyle taşınır kayıt ve kontrol görevlisinin birleştirilmemesi sağlanacaktır.
Mali iş ve işlemlerde dikkat edilmesi gereken diğer hususlar
Madde 15- (1) Harcama yetkilisinin kanuni izin, hastalık, geçici görev, disiplin cezası uygulaması, görevden uzaklaştırma ve benzeri nedenlerle geçici olarak görevinden ayrılması halinde ilgili harcama biriminin harcama yetkilisi vekaleten görevlendirilen kişi olacaktır.
(2) Her birimin Harcama Yetkilisi, o birimin en üst yöneticisidir. Harcama birimlerinin üst yöneticileri hem harcama yetkilisi hem de ihale yetkilisidir. Ödeme emirlerinde Harcama Yetkilisi ile birlikte Gerçekleştirme Görevlisinin imzası bulunacaktır.
(3) Harcama yetkililerince yapılacak satın almalar, ihaleler ve yüklenimler ile ilgili kararlar alınmadan önce harcama birimlerince istenen ödenek tutarının serbest bırakılmış olması gerekmektedir. Aksi halde ihale ve yüklenimlere girişilmeyecektir.
(4) Harcama yetkililerince yapılacak satın almalar ile ilgili onay belgelerinde bağlı bulunulan Başkan Yardımcısının ödenek kullanımında öncelikli parafı bulunacaktır.
(5) Harcama Yetkilisi yetki ve görevinden dolayı imzalanması gereken evrak (ödeme emri ve muhasebe fişi), bütçe ile ödenek tahsis edilen birim amirleri tarafından kullanılacaktır.
(6) Temlik kabul onayları ilgili harcama yetkilisi tarafından uygulanacaktır),
(7) Avans işlemlerinde imza yetkisi, harcama yetkilileri tarafından kullanılacaktır.
Düzenleyici ve önleyici bilgilendirmeler
Madde 16- (1) Belediye personelini mevzuat gelişmeleri hakkında uyarmak amacıyla, Hukuk İşleri Müdürlüğü tarafından diğer ilgili birimlerin önerileri de değerlendirmek suretiyle hazırlanacak olan “iç genelgeler”, Başkan onayı ile yürürlüğe konulacaktır.
(2) Hukuki mevzuat düzenlemelerini (Yönetmelik taslaklarını) içeren taslaklar hakkında Hukuk İşleri Müdürlüğünden olumlu görüş alınması zorunludur. Bu görüş alınmadan hazırlanan taslaklar Meclise sunulmaz.
(3) İş ve işlemlerin daha etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesi amacıyla İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü tarafından diğer ilgili birimlerin önerileri de değerlendirmek suretiyle (Hukuki mevzuat düzenlemeleri hariç) hazırlanacak olan “iç genelgeler”, Başkan onayı ile yayımlanarak yürürlüğe konulur.
Yazışma usul ve esasları
Madde 17- (1) İmza yetkililerinin bu Yönergeye göre yapacakları yazışmalarda, uyacakları usul ve esaslar aşağıda belirtilmiştir.
a) Her evrak kanun, tüzük, yönetmelik, genelge ve talimatlara uygun olarak hazırlanır.
b) Yazışmalar, Resmî Yazışmalarda Uygulanacak Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik’te belirlenen usul ve esaslara uygun olarak yapılır.
c) Mevzuatın öngördüğü haller hariç, her ast bağlı bulunduğu en yakın amire kendi adına yazı yazabilir. Daha üst amire yazı yazamaz.
ç) Yazılar ilgililerce paraf edilmeden imza yetkilisine arz edilemez. Parafı eksik yazılar imzalanmaz ve onaylanmaz. Ancak, ivedi durumlarda amir kendisinden öncekinin parafı yoksa sorumluluğu üzerine alarak paraf veya imza atabilir.
d) Yazıların elektronik ortamda hazırlanması durumunda, ilgililerce paraf onayları tamamlanmadan bir üst makama arz edilemez. Elektronik ortamda parafı eksik yazılar onaylanmaz.
e) Yazışmalar, hiyerarşik kademelerden, görevli ve sorumlu personelin imzası veya parafı alınarak üst makamların imza ve onayına sunulur.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Genel Hükümler, Yürürlük ve Yürütme
Genel hükümler
Madde 18-(1) 5070 sayılı Elektronik İmza Kanunu, Elektronik İmza Kanunu’nun Uygulanmasına ilişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik ve ilgili mevzuat kapsamında Belediye tarafından yapılacak işlemler ve onaylar hakkında da iş bu Yönerge esas alınır.
(2) Bu Yönergede hüküm bulunmayan hallerde genel hükümler uygulanır.
Yürürlük
MADDE 19- (1) Bu Yönerge hükümleri Başkanın onayı ile yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 20- (1) Bu Yönerge hükümlerini Silifke Belediye Başkanı yürütür.
Ekrem KIR
İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürü
Uygun görüşle arz ederim.
28/08/ 2019
Ömer Semih YILMAZ
Başkan Yardımcısı
O L U R
28/08/2019
Sadık ALTUNOK
Silifke Belediye Başkanı